top of page
חיפוש

מפעל הקאסטום העברי הראשון

עודכן: 16 בפבר׳ 2023




הכירו את מפעל אופנועי הקאסטום העברי הראשון לא בדיוק מקצועות נעלמים, אלא יותר בתחום המקצועות הנדירים ועדיין סופר מסקרן. קבעתי פגישה בסדנא עם הבעלים, האיש והחזון עופר גולדנברג. עוד לפני השיחה אני מסתנוורת מהעושר במקום. מספר אופנועים שרואים בסרטים פזורים ברצפת הייצור ממתינים ללקוחות מאושרים. אופנועים בשלבי בניה או תיקון שונים. אני נגשת לעופר לשמוע על החזון המיוחד שהביא אותו להקים את הסדנה שלו לאופנועים. עופר (55), גדל בנצרת עלית ומספר שכבר בגיל 14 נדבק בחיידק האופנועים. בהעדר כסף וידע אבל עם חוש טכני מפותח וחזון רכש כבר בגיל ההתבגרות את האופנוע הראשון שלו. אופנוע אנגלי עתיק ומפורק. עופר החל מרכיב את האופנוע הישן והתאהב ברעיון של הרכבה ובניית אופנועים. מבלי לימודים בתחום ובהעדר מחשבים באותה העת עופר מזמין מגזינים מחו"ל וממתין בהתרגשות לדואר שיגיע. כך לומד עופר את העבודה בכוחות עצמו וללא לימודים פורמליים.


אחרי הצבא עופר מתקבל לנהל את המוסך של הרלי דווידסון שם עבד מ1989 ועד 1992. ב1992 מחליט עופר להיות עצמאי ופותח מוסך מומחה לאופנועי הארלי דיווידסון, ובהדרגה פעילות החברה גדלה. ועופר חולם להתרחב לתחום בניית אופנועי הקאסטום מייד. ב1997 יוצר עופר קשר עם חברה גרמנית שעסקה בבניה ומכירה של חלקים מיוחדים ועופר מבין שזה הכיוון אליו הוא רוצה ללכת אליו. הוא עולה על מטוס לגרמניה ומתחיל להיות על הקו ישראל גרמניה כדי ללמוד את התחום. בסוף התהליך חותם עופר על חוזה עם החברה הגרמנית. אבל החיים לא היו קלים. שנים רבות נלחם עופר, כדי לקבל את האישורים הנדרשים כיצרן ממשרד התחבורה עד שב - 2008 החלום מתממש ועופר הופך להיות היצרן העברי הראשון בתחום הקאסטום מייד, והיום זהו המפעל המפעל היחיד בישראל לבניית אופנועים בהזמנה אישית.

מה הם השלבים בייצור אופנוע קאסטום מייד? בד"כ מסביר לי עופר "הלקוח מגיע עם איזה דף מקטלוג או רעיון כללי שמהר מאוד משתנה ככל שהשיחה מתפתחת. יש כמובן את העניין של הנראות של האופנוע, איזה מנוע יהיה לו, כידון, גלגלים או כל פרט אחר, קטן או גדול ככל שיהיה, הכל פתוח לדיון. אפשר לבוא עם רעיון, אפשר לחפש רעיונות במקום, אפשר להיות מעורבים עד רמת הבורג.

יש אלפי חלקים לבחירה וזו מלאכה מורכבת. זוהי ממש יצירת אומנות בברזל אני מסכמת ועופר מהנהן בחיוך. כמה זמן יכול לקחת התהליך משלב הרעיון ועד שהאופנוע מוכן לרכיבה? "כחצי שנה אבל ביצירות מורכבות זה עלול לקחת אפילו יותר".

ולסיכום כמה עולה התענוג? מרבית אופנועי הקאסטם עולים בין 150 - 200 אלף ש"ח. אז אם יש גם לכם חלום על אופנוע שעוצב ונבנה רק עבורכם וידכם משגת תוכלו לבקר את עופר בסדנת אומנות אחזקת האופנוע בחולון. כדי להשלים את תהליך הסיפור של עופר והסדנא נסעה אליו הצלמת של המיזם "מקצועות שנעלמים מן העולם" הדס אלדר מספר פעמים כדי לראות את התהליך של בניית האופנוע ולגעת בחלום של עוד לקוח מרוצה.


כדי להעביר את סיפורם של בעלי המלאכה והיוצרים השונים, יצרנו מגוון סיורי השראה. הרשמתכם לסיורים עוזרת לנו לתמוך ביצירה הישראלית ובמקצועות שעתידים להעלם.


14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page