top of page
חיפוש

רוקם הזכוכיות



את חומר הגלם שלו מוצאים זרוק ברחוב - בקבוקי זכוכית, שברי חלונות ומסכי טלוויזיה ישנים הופכים תחת ידיו המיומנות ומוחו היצירתי למוצרים חדשים ונחשקים. קבלו את נפתלי חזן בן ה82, נפח הזכוכית שכבר מעל לשישים שנה יוצר קסמים עם אש חיה. נפתלי נולד בשכונת נווה צדק בימים שמרבית דרי השכונה היו דלי אמצעים. אחד מ9 אחים. הימים הם ימי התום ונפתלי ששירת בחיל הים חולם להיות בצי הסוחר.

באותם הימים לנפתלי היה חבר טוב, בשם חיים חזן (ז"ל), חיים היה שחקן כדורסל ידוע אבל הכישרון שלו היה גם בניפוח זכוכית. בגיל 21 חיים פותח עסק לניפוח זכוכית בשכונת שפירא. 2 החברים נהגו לבלות רבות ביחד ובשביל הכיף חיים לימד את נפתלי את רזי הניפוח. מה שהחל כתחביב הלך והתפתח וכשחיים היה טס למשחקי כדורסל בחו"ל נפתלי היה מחליף אותו בעסק. במקביל וכדי להתפרנס נפתלי עבד כפקיד עזר בבית המשפט.

לתקופה מסוימת ה2 הופכים שותפים ובשלב מאוחר יותר נפתלי יוצא מהשותפות ומתחיל לעבוד עבור תכשיטנית ידועה.

מיד אחרי עיריית תל אביב מחליטה לשמר את תרבות עבודת היד שהולכת ונכחדת בעידן של טכנולוגיה ותיעוש. וב1988 היא מקימה את יריד האומנים הידוע במדרחוב נחלת בנימין. נבחרת ועדת קבלה, בה חברים אמנים מתחומים שונים. הוועדה בוחנת על פי קריטריונים קפדניים את היכולת האומנותית של כל אומן החפץ להשתתף ביריד. אחד מתנאי הסף הבסיסיים הינה עבודת יד מקורית הנעשית בידי האומן עצמו.


נפתלי מתקבל להיות אחד האומנים במדרחוב ובעצם מאז ועד הסגר שהגיע בעקבות נגיף הקורונה. מעל 30 שנה נפתלי מתייצב ביחד עם אשתו שושי בחום ובקור בימים שלישי ושישי ביריד, ברחוב רמב"ם 13, מפעים את העוברים והשבים עם יצירותיו בזכוכית ואש.

מזה קרוב לשנה שנפתלי לא מתפרנס, עקב מגפת הקורונה יריד נחלת בנימין סגור. בנוסף ומפאת גילו הוא גם נשמר. בעלי החיים, הבלרינות, הסביבונים ושאר יצירותיו נותרו ארוזים בקופסאות. כאילו מחכות לצאת שוב אל האור. ואם לא די בקושי הכלכלי נפתלי רגיל להיות עסוק, זה משאיר אותו צעיר ונמרץ לאחרונה וכדי להעסיק את עצמו, נפתלי חזר לבית הוריו ושם סידר לעצמו מעין סטודיו שם הוא יוצר וממלא את הנפש שלו. המחשבה שביום בהיר אחד ובטח בגיל גבורות אדם מאבד את כל מה שהכיר לא הניחה לנו ואנחנו כאן כדי לעודד אותו להמשיך ליצור ולמכור ולתת לו את החיבוק הראוי.

כדי להעביר את סיפורם של בעלי המלאכה והיוצרים השונים, יצרנו מגוון סיורי השראה. הרשמתכם לסיורים עוזרת לנו לתמוך ביצירה הישראלית ובמקצועות שעתידים להעלם.


20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page